Bagaren och Kocken, Ungnötslever och Humble Brush

Hallå i stugorna!

Idag fick jag min nya Demeyere Industry Stekpanna 28cm, 5-ply. Köpt från Bagaren och Kocken.(annons) Jag försöker plastbanta eller minska på min plastkonsumtion, helt enkelt. Detta så klart för miljön men inte desto mindre för min direkta hälsa. Jag vet inte med säkerhet vad min vanliga Fiskars stekpannas beläggning består av(keramisk Ceratec-beläggning) men det var ändå dags att köpa en ny. 

Förutom stekpannan har jag bytt ut mina matlagningstänger, pincetter, soppslevar, serveringsskedar, vispar, bunkar och måttsatser av plast till trä eller rostfritt.

Dessutom passade jag på att byta ut mina plasttandborstar och, återigen, gå över till Humble Brush.(annons).

Idag var jag inne på Dramaten och röjde runt lite. Ganska skönt att få komma hemifrån ibland. När jag var där passade jag på att köra lite på "klösbrädan" som mina kollegor brukar kalla den. Supersettade detta med triceps push down, axelpress och bicepscurl. Kanske får jag sota för detta imorgon. När jag var klar åt jag ca 500g ungnötslever stekt i smör till lunch. Satt som hand i handsken. 

Jag vet inte om jag förtydligat detta tidigare men jag provar att lägga bort, kaffe, mejeriprodukter, grönsaker, alkohol, sötsaker och spannmål hela februari. Det jag kommer ha kvar är smöret, kött, inälvor, ägg, fisk och fågel. Ska se om jag kan bli av med torr hud och en bihåleproblematik jag haft i över en månad. Än så länge känns det väldigt bra. 

Jag återkommer med en recension av stekpanna. 

Slutet gott, allting gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts