Recension Demeyere Industry 28 cm, fasta & Micro Workouts

Hejsan svejsan!

500g Entrecote...mmm
Måndags fastan är inne på timme nr 21! Brukar funka väldigt bra men bortåt 17:00 vet kroppen att det snart är mat och börjar bli riktigt otålig.

Nu har jag kört hårt på min Demeyere Industry(annons) stekpanna i snart en vecka och tänkte lämna ett första omdöme. Den funkar liksom utomförträffligt! Den blir snabbt varm och har en jämn värmefördelning. Dessutom är den en hel del lättare än min gamla Fiskars Certec panna. Urdiskningen är heller inga problem men det blir lite beläggning kvar i pannan som ni ser på bilden nedan. Jag har bara diskat pannan med diskmedel och borste hittills. Kanske går fläckarna bort med Scotch Brite? Vågar inte prova än. Jag håller er uppdaterade om hur den fortsätter att prestera.

Jag har kört på med ungefär samma träningsupplägg den senaste tiden. Laborerar med alla parametrar. Intensitet, vikter, sets, reps osv. Blandade resultat. Denna vecka planerar jag att inte köra hela kroppen varje dag. Jag går tillbaka till upplägget. 

Mån: Axlar & Ben

Tis: Rygg & Mage

Ons: Triceps & Ben

Tor: Biceps & Mage

Fre: Bröst & Ben



Idag bidde det då:

Klockan 08.00 - Press: 2x10 kg Hantlar - 15 reps, BSS: 5/5, Side Lateral: 2x3 kg - 15 reps & KB Svingar: 20 reps med 12 kg.

Klockan 10.00 - Press: 2x12 kg Hantlar - 15 reps, BSS: 1st 12kg KB: 5/5, Side Lateral: 2x5 kg - 15 reps & KB Svingar: 20 reps med 16 kg.

Klockan 12.00 - Press: 2x14 kg Hantlar - 15 reps, BSS: 1st 16kg KB: 6/6, Side Lateral: 2x5 kg - 15 reps & KB Svingar: 20 reps med 24 kg.

Klockan 14.00 - Press: 2x14 kg Hantlar - 15 reps, BSS: 1st 24kg KB: 6/6, Side Lateral: 2x5 kg - 15 reps & KB Svingar: 20 reps med 24 kg.

Klockan 16.00 - Press: 2x14 kg Hantlar - 15 reps, BSS: 1st 24kg KB: 6/6, Side Lateral: 2x5 kg - 15 reps & KB Svingar: 20 reps med 24 kg.

Återstår att se hur jag mår imorgon. Kanske får dra ner på något. Känner mig lite sliten här mot slutet. 

Nu är det bara några timmar kvar tills jag får sätta tänderna i lite ungnötslever, grishjärta och rostbiffsstek. Mmmmmm......

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts