Studier, oxhjärta och Micro Workouts

God dag, kära följare!

Jag har idag börjat plugga Naturkunskap på distans. Tanken är att jag ska läsa in ämnet för att få behörighet till kursen "Anatomi och Fysiologi", HT-21, på Karlstads Universitet. Det finns ingen långsiktig plan med detta utan bara ett steg mot att ha mer förståelse och kunskap om människors hälsa, träning och kost. Jag håller er ALLA uppdaterade om hur detta p
rojekt urartar, allt eftersom.

Kosthållningen är endast förändrad på detaljnivå. Jag försöker äta mer inälvsmat(mestadels lever och oxhjärta), mindre grönsaker och lite lite mer frukter. Dessutom har jag börjat konsumera mera honung. Jag går in mer i detalj på bevekelsegrunderna för detta i en senare post.

Jag jobbar bara sporadiskt för tillfället, då teatern är stängd för publik, och kommer då inte heller åt mitt kära källargym. I vanliga fall skulle jag under kortare perioder kunna hålla till godo med utrustningen jag har hemma men nu börjar det bli lite väl utdraget. Missförstå mig rätt, jag har inget emot att vara hemma, speciellt som jag inte är superpeppad på det jobba jag just nu har, men när temperaturen ute ligger 15° under fryspunkten med jämna mellanrum så blir uteträning mindre lockande. Jag har plockat in lite grejer och kör efter bästa förmåga under de förutsättningar som står till buds. Det vanliga upplägget när jag är hemma är:

En gång per timme från och med 08:00 till och med 16:00:

10 reps av:

Timme 1) - Stående hantelrodd(2x22kg), Svingar(24kg, KB) och Parallette Push Ups

Timme 2) - Hantelcurls(2x10kg), AirSquats och Dumbbell Overhead Triceps Extensions(2x10kg)

Timme 3) - Hantelpress(2x10kg), BSS, Side Laterals(2x5kg) + 5st toes 2 bar(bara för skojs skull)

Det blir tre gånger av varje. Förutom detta blir det ett par 30 min promenader varje dag. Försöker hålla ett ganska friskt tempo, gränsande till Power Walking. 


Det var allt för idag. På återseende. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts