Bouldering, Atomic Habits & 12 Livsregler

God förmiddag!

Idag lurade jag mig själv ut i skogen. Igår smidde jag planer på att åka ut och klättra på morgonen idag(egentligen tänkte jag klättra på måndagen men orkade mig inte ut). Det har varit ett uppehåll i klättringen på några veckor. Men när jag vaknade upp imorse kändes det, återigen, inte alls som om jag var pepp på det. Jag körde lite uppvärmande gummiband och air-squats och sakta men säkert började kroppen fatta vad som var i görningen. Det fanns fortfarande ett visst motstånd. Lättja, känningar av förkylning, ontigheter i allmänhet och det alldeles för varma vädret. Då körde jag bara igång med den rutin som jag alltid gör innan jag ger mig iväg ut i skogen och kopplade bort tankeverksamheten. Sen var jag ute i skogen innan jag visste ordet av! 

Det var så klart jättetrevligt att komma ut och det gick mycket bättre än jag förväntat mig på klippan, därtill. Jag var helt ensam, om man inte räknar horderna av mygg. Väldigt meditativt. En del problem var det lite för såsigt för att klättra men sticket höll mestadels. Jag var ute ca 08:00 och borde egentligen ta mig ut tidigare, för att optimera förutsättningarna. Bra grejer i alla fall.

Lästipsen för tillfället är Atomic Habits av James Clear och 12 Livsregler: ett motgift mot kaos av Jordan B Peterson. (sponsrade länkar)

"Spend a little more time trying to make something of yourself 
and a little less time trying to impress people." The Breakfast Club

May The Fors be with you


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts