5,5 km jogging och Denver Fitnessband

God morgon alla glada!

Frugan kom ner från övervåningen iklädd joggingkläder. Detta fick mig att dra öronen åt mig då jag mindes att det dagen innan talats om att ta en morgontur. De räknar med att det ska bli uppåt 30° på dagen idag så om det skulle bli något fick det bli på morgonen. Inte trodde jag på riktigt att det skulle hända, det trodde jag inte. Efter några minuters tvekan bestämde jag mig för att hänga med.

Dels ska det sägas att jag "joggat" bara två gånger de senaste 30 åren(kanske har det smugit in nån gång däremellan men inget regelbundet) och de två gångerna var för två veckor sedan! Så det är inte riktigt min grej. Jag tror nu att det är ett bra komplement till min övriga träning speciellt om jag tar det lite lugnt, alltså springer i "fru"tempo. 

Jag var också sugen på att testa mitt Denver BFG-551 Fitnessband(sponsrad länk). Det gick så där. Jag satte igång aktiviteten, vilket är lite krångligt på den lilla skärmen, och kom efter en tids joggning på att jag nog glömt att sätta på GPS'en i den. Dessutom tror jag att jag lyckades få på "promenera" som aktivitet. Därtill skall också nämnas att jag hade svårt att logga passet. Jag vet inte hur det funkar när man avslutar och bokför aktiviteten. Får luska lite mer i funktionerna. Men min fru kör med Runkeeper och jag skaffade ett konto och delade aktiviteten där. Jag får helt enkelt återkomma med en mer rättvisande analys, kanske senare i veckan. Om jag orkar.

Avslutningsvis kan bara nämnas att jag inte är någon "morgonmänniska". Eller det är vad jag inbillat mig i alla fall. Alltså har jag i mitt eget huvud fått till det att jag är mer eller mindre oförmögen till någon kognitivt eller fysiskt utmanande aktivitet inom två timmar efter uppvaknandet. Kanske det inte är den jag är. Kanske är jag mer än mina hopdiktade begränsningar? Tål att testas.

“It is not true that people stop pursuing dreams because they grow old. They grow old because they stop pursuing dreams.” – Gabriel García Márquez


May the Fors be with you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts