Denver Fitness Band, BFG-551

Glad Midsommar!

Jag passar på att smiska av ett litet inlägg till, när jag ändå kommit igång. Detta kommer lite kort handla om Denver's Fitness Band BFG-551. 

Jag har ju precis börjat jogga, som jag tidigare nämnde. Jag har inga funderingar på att förvandla detta till en vana som slutar i ett midnattslopp eller Stockholm maraton, utan snarare att ett par tre gånger i veckan ge mig ut på, som längst, 5 kilometers rundor. Inte heller tänker jag köpa på mig allehanda prylar som så klart varje "äkta" joggare med självaktning införskaffar utan minsta betänklighet. 

Däremot orkar jag inte släpa med mig telefonen på joggingturen utan började leta efter någon smidig träningsklocka med GPS(för att få lite kolla på distans). Det skulle jag inte gjort!! Vilken djungel! Smartwatches, pulsklockor, aktivitetsband och fan vet allt de har hittat på inom detta segment av livsnödvändiga accessoarer. Inte är det billigt heller. Allt jag kunde hitta som hade GPS kostade minst 1500:-. Under detta pris fanns det som kallas "pulsklockor" och "aktivitetsband". Över detta pris hittar man "smartwatches", lite generaliserat. Till slut fann jag denna klocka som inte hade massa funktioner som jag inte var intresserad av(även om det ska erkännas att jag inte kommer vara betjänt av 90% av det klockan har att erbjuda), till ett överkomligt pris. 489:- hos Tretti.(sponsrad länk)

Jag har inte testat den på någon löprunda än men de features jag hittills mecklat med håller vad den lovar. Jag får återkomma med en djupare analys vid senare tillfälle. 

"A person who never made a mistake
never tried anything new" - Albert Einstein 

May the Fors be with You!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts