Covid, Come Back & Overcoming Isometrics

I'm back, bäbis!...sort of..


Nåja. Det är kanske lite av en överdrift. Jag funderar på att börja skriva lite igen. Får se var det barkar hän. Vad innehållet kommer kretsa kring och dylikt. Jag kan prata lite om vad som hände när jag kraschade på Ergoff. Hur vägen tillbaka till Dramaten varit. Mina träningserfarenheter. Kostupplevelser och livsvisdomar. Det kommer bli bra detta här. Jag känner det nu, jag kommer behöva skriva av mig lite från gång till annan. Frågan är om det är någon som bryr sig? Frågan är om jag bryr mig om nån bryr sig?

Just idag är det midsommarafton och vädret är underbart. 

En kort summering om vad som skramlar runt i mitt huvud.

- Jag var väldigt tacksam att jag kunde återvända till Dramaten när jag fått nog av Ergoff. Nu har entusiasmen lagt sig och jag har så smått börjat inse varför jag ville lämna Dramaten från början.

- Jag har fortsatt med Carnivore, dock inte speciellt strikt. Det slinker ner lite saker av olika slag, från gång till annan. Dosen gör giftet, liksom. "Flexible Carnivore", har  någon benämnt det. 

- Kollar fortfarande en hel del UFC. Själv sugen på att ta upp BJJ träningen igen

- Under Corona har jag varit en del ledig, som så många andra, och då kunnat vara ute i skog och mark och bouldrat. Det har varit episkt trevligt. Blir mer av den varan och förhoppningsvis en tripp till Font i höst med boysen.

- Mycket hemmaträning har det blivit. Börjat löpträna lite smått. Skadade axeln när jag spelade fotboll med ungarna så det har blivit mycket rehab. Det går riktigt långsamt med återhämtningen men det går. Dessutom har jag på sista tiden inkorporerat "overcoming isometrics" i min träning. Får se om det ger utslag. Annars har formatet varit "micro workout" liknande. Ungefär en liten cirkel för hela kroppen varje timma. Kanske har det varit för mycket. Jag fortsätter laborera. 

- Läst en hel del böcker om vanor.(Vanans Makt & Atomic Habits)(sponsrade länkar) Jag har generellt inte några problem med att bryta dåliga vanor och skapa nya, goda vanor, men det är ett intressant område som genomsyrar så mycket av samhället och är anledningen till beteenden som har stor betydelse på så många nivåer. Jag försöker få in lite skönlitteratur också men det är inte alltid så lätt då facklitteratur är så intressant. Jag genomlider väl en period av kunskapstörst, för tillfället. 😊

Ja, det kanske får vara allt för detta första inlägg efter ett lååååångt uppehåll med tumultartade skeenden, både privat och globalt. 

"All progress takes place outside the comfort zone"

May the Fors be with you!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts