Apohem, Äppelcider Vinäger och Flexible Carnivore

Semester!!

Ja, nu börjar semestern på riktigt och jag passar på att fortsätta uppdateringarna. Som jag sade i ett tidigare inlägg så kör jag nu en lite mer flexibel variant av Carnivore dieten. Det innebär helt enkelt att om
familjen serveras lite sötpotatis kanske jag tar en bit. Eller om det är tacos. Då tar jag en tacos(i romansalladsblad.) Osv. Ibland händer det till och med att det slinker ner lite bröd. Detta sker nästan uteslutande vid konsumtion av hamburgare. Nere i centrumet där jag bor har de för något år sedan öppnat en Bastard Burgers. Det är den godaste hamburgaren jag ätit. Varannan, var tredje månad köper jag mig en dubbel Texas Burger med sötpotatispommes. Sedan kan det gå långa tider då jag enkom inmundigar ryggbiffar, entrecoter, fläskkotletter, rostasfileer eller nån form av köttfärsanrättning. 

Jag äter ingen frukost(Förutom på söndagar. Den består av bacon, ägg och prinskorv) Jag dricker två koppar kaffe, svart, innan lunch. Lunchen blir mellan 11:00 och 13:00. Tredje koppen kaffe blir efter lunchen. Då med en skvätt grädde i. Ibland tar jag ett mellanmål i form av några ägg, lite hemmagjord leverpastej(recept kommer) eller en vispad röra med biffproteinpulver, grädde, rysk yoghurt och kokosflingor. Middagen brukar hamna mellan 17:00 och 19:00. 

Jag har i omgångar provat äppelcidervinäger(sponsrad länk) mot och för diverse tillstånd som jag vill undvika eller optimera. Nu ska jag prova att ha det i hörselgångarna mot eksem, tro det eller ej. Det ska tydligen hjälpa. Återstår att se. 

Idag försökte jag också få tag på 50ml flaskor med alcogel/handsprit men det är i stort sett slut överallt. Går ju lika bra att köpa större flaskor och fylla på de små med, så det löser sig, men vad jag också upptäckte var att det finns andra butiker än Apotea och MEDS. Jag fick slut på Dafi filterpatroner och blev varse att på Apohem hade de en ansenlig rabatt för tillfället. 6-pack för endast 208:-!(sponsrad länk) Det är 50:- rabatt!! Så jag passade på att köpa Rapsodine Bodylotion 500 ml(sponsrad länk) och Ekulf pHProfessional 0,5mm mellanrumsborstar.(sponsrad länk) medans jag ändå höll på.

Lite kort om varför jag använder dessa produkter.     Jag läste för många herrans år sedan att det var bra att filtrera vattnet då det slinker med en del oönskade ämnen från reningsverken. Jag minns inte just nu allt vad det var men jag har fortsatt med det i alla fall. En sak i det sammanhanget som kan vara värt att nämnas är att sedan jag började köra med filtrerat vatten i kaffebryggaren så kalkar den inte igen längre. Alltid något.    Rapsodine har jag använt sedan urminnes tider. Framför allt gillar jag(och barnen) doften. "Det luktar pappa, liksom", tycker de små liven. Jag använder ju annars en hel del produkter från Decubal(sponsrad länk), men de är oparfymerade.     Sist men inte minst mellanrumsborstarna. Kanske använt i 4-5 år, sedan mitt senaste besök hos tandhygienisten. Innan dess använde jag bara tandtrådsbyglar och levde i tron att allt var hunky dory. Tandhygienisten började peta med en mellanrumsborste mellan mina tänder och det gjorde SÅ ont och jag blödde som en stucken gris från tandköttet. Inte kul men det fick mig i alla fall att börja använda mellanrumsborstar. 

Det var allt för nu.

"Tough times don't last.
Tough people do."

May the Fors be With you



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts