M-WOD (Micro Work Out's of the Day)

Det är sannerligen ingen trevlig miljö att träna i! 30° i skuggan! Men Har jag bestämt mig så har jag.

Nu när jag kommit hem kan jag plocka fram lite utrustning. E-Z bar, bänk, hantlar paralettes osv. Jag bestämde mig för att ta det lite piano idag då jag känner mig lite slemmig i lungorna. Jag nämnde ju tidigare att jag brukar köra ett pass i timmen men idag får det räcka med fyra pass, allt som allt. Dels för att inte förta sig men också för att jag inte orkar gå omkring och vara svettig kladdig hela tiden i denna värmen. Det är en sak som är negativ med micro workouts. I ett "vanligt" pass är man ju klar när man är klar  och kan ta en svalkande dusch men här pågår träningen hela dagen, liksom. Men det är ju det som är positivt också.

Jag bestämde mig, i alla fall, för att köra två olika pass uppdelade på fyra tillfällen. Första passet kl.09:00, andra kl. 11:00, tredje kl. 13:00 och fjärde och sista passet kl. 15:00. Alltså två timmars uppehåll emellan. Pass 1 är mer omfattande och kanske tar ca 10-15 min i bekväm takt. Pass 2 tar inte mer än 5-8 min och innefattar inte alls lika många övningar.

Pass 1: Leg Raises(5st), BSS(8-10st, 1x24kg KB), Stående rodd(15st, E-Z bar(50kg)), Paralette Push Ups(25st), Hantel Pressar(12st, 2x12kg), Biceps Curl(12st, 2x12kg), Scull Crusher Hantlar(12st, 2x12kg), Side Lateral(15st, 2x8kg), Front Raises(15st, 2x8kg) och sist men inte minst lite Pinch Grip.

Pass 2: Ring Pull Ups(10st), Bench Dips(20st), Back Extensions Pilatesboll(20st) och Ab Extensions Pilatesboll(15st)

Jag ska i ärligheten namn säga att jag bara tagit mig igenom hälften av passen idag och jag ska köra andra omgången av Pass 1 efter att jag är klar här. Lite skraj är jag. Klockan 09:00 imorse var det inte alls lika varmt som nu!! 😅

“Things work out best for those who make the best of how things work out.” – John Wooden

May the Fors Be with You


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts