Bygga min egen Hangboard och GardenStore

Då var det äntligen måndag!

Jag har under en längre tid funderat på att göra en egen Hangboard/Fingerbräda. Jag har några överblivna hyllplan och lite lister som jag tänkte använda. Måtten lånar jag direkt av Dave Macleod's Edge Board. Bottenplattan blir då 58x13cm. Listerna blir 45cm, 21cm och 15cm djupa med avrundade kanter och aningen olika lutning på greppytan. Hyllplanen jag har måste sågas till för att ens komma nära de mått som jag önskar. Att göra detta med en fogsvans är ingen omöjlighet men absolut inte optimalt så jag passade på att köpa på mig en sticksåg från Bosch. Compact PST 650,(annons) hette modellen med sladd. Priset var överkomliga 545kr och då blev det också fraktfritt från GardenStore(annons).

Jag återkommer med bilder från själva bygget när sågen dyker upp.

“I’m a greater believer in luck, and I find the harder I work the more I have of it.”Thomas Jefferson

May the Fors Be with You!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts