TD #5 och reflektioner

Hej alla glada!

Igår körde jag ben och axlar. Jag var ganska sliten från veckan som varit och den lilla förkylning jag dragits med en tid kom och gick med tidvattnet. Benen tog jag det försiktigt med. Lite viktade BSS och ett gäng pistoler. Axlarna körde jag press(5-6 reps med 2x20kg hantlar). I det tyngre registret för mig. Jag dras ju fortfarande med en trasig höger axel från ett fall tidigare i vår under en fotbollssession. Vet inte riktigt hur jag ska handskas med denna skada. Jag stretchar, rehabbar med gummiband och vilar om vart annat och det blir bättre för att dagen därpå bli sämre igen.

För axlarna blev det också side lateral och front raises och lite face pulls.

Jag har reflekterat lite över, dels träningen jag bedrivit denna vecka och dess utformning och dels att blogga om detta varje dag. Träningen har, under omständigheterna känts bra. Kanske ska jag dra ner på volymen som sagt. Däremot känns bloggandet överdrivet. Det känns inte organiskt och jag vet inte ens om det är till någon större hjälp för varken mig eller någon annan att veta vad jag gör. Jag tänker med andra ord inte uppehåll denna frekvens utan skriva mer sporadiskt, när andan faller på och något nytt spännande händer.

May the Fors be with you!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts