Träningsdagbok #1 - 933

Jag kom på att jag ska gör ett kortare dagboksinlägg de dagar när jag tränar. Dels för alla er(😆) och sedan för min egen del. Hålla lite koll på vad jag egentligen gör.

Det är något som jag har gjort i hela mitt liv tills för ca ett år sedan. Jag såg inte längre någon mening, helt enkelt. Eller jag kom snarare på att det var bara för att känna mig duktig och kunna jämföra mig med andra som jag noterade. Jag gjorde träningspasset mer för att kunna skriva ner det i efterhand än för att må bra eller utvecklas tekniskt. När detta blev fullständigt tydligt för mig förstod jag också att jag ofta underlät att känna hur jag egentligen mådde inför och under ett träningspass. Eller överhuvudtaget reflektera varför jag tränade.

Det har egentligen inte varit något problem med att inte föra dagbok men nu har jag börjat köra ett upplägg som är ganska löst i kanterna och det kan vara av lite värde att hålla koll på det. Om det inte känns organsikt så slutar jag igen.

Stommen kallar jag 933(första passet 09:00, andra passet 3 timmar senare osv och 3 pass allt som allt). Jag tränar dessa pass varje vardag. Tre stycken Micro Workouts. Första passet är alltså klockan 09:00(ish), sedan 12:00(ish) och därefter 15:00(ish). Två muskelgrupper varje dag. Hur jag lägger upp passen är mer beroende på hur jag mår den dagen. Antingen kör jag bara en övning per muskelgrupp och pass eller flera. Kanske köra jag samma övning per muskelgrupp den dagen eller kör olika. Vikten varierar utefter humör. Så därför kanske ni kan förstå att det finns, i teorin iaf, ett visst intresse från min sida att, åtminstone, hålla lite koll på vad som händer och fötter.

Träningsveckan
Måndag: Ben & Bröst
Tisdag: Rygg & Mage
Onsdag: Ben & Triceps
Torsdag: Biceps & Mage
Fredag: Ben & Axlar

Dagens Pass:
09:00 - Promenad + diverse olika armhävningar
12:00 - 3x5 Pistoler + 3x ca 15st Armhävningar med paralletter och upphöjda fötter + Pinch Block
16:00! - 2x5 Pistoler + 2x ca 15st Armhävningar med paralletter och upphöjda fötter + Pinch Block

Kändes ganska bra. Har inte gjort pistoler på evigheter och trodde inte det skulle gå så bra. Jag gjorde dem inte direkt från marken då jag tenderar att få kramp i höger lår utan från en ca 10 cm upphöjning.

May The Fors be with you!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts