Träningsdagbok #2 & Nynäshamn

Hej och hallå!

Idag skulle det vara Rygg & Mage. Det blev det. Men inte tre pass och inte de tider jag beskrev igår. Så kan det gå. Första passet blev klockan 09:00. Det bestod av 3x10 Full Ups med 3x5 Strikta Leg Raises. När jag gör dem försöker jag göra dem med raka ben och nudda taket med tårna. Detta får till följd att jag engagerar magmusklerna och inte bensträckarna i mycket högre utsträckning. Jag försöker visa rumpan för någon imaginär person som står framför mig.

Vid tiosnåret drog vi en sväng till Nynäshamn. Jag har bott i Stockholm i över tjugosex år och aldrig varit i Nynäshamn! Det var bara tvunget att korrigeras. Tänkte strosa runt, shoppa lite, käka lunch och sedan ta ett dopp. Det var precis vad som hände. Strosade i centrum och nere i hamnen. Shoppade gjorde tjejerna. Lunch åt vi på Bar and Burger. Mycket goda burgare!! Och badade gjorde tjejerna i Nickstavikens vindpinade vatten. Det var väldigt blåsigt men uppskattat.
Jag kan verkligen rekommendera Nynäshamn. Ca 30 min från stan. En härlig dagstripp. Lite svemester helt enkelt.

När vi kom tillbaka, ca klockan 17:00, smiskade jag av ett andra pass. Inte helt enligt mallen men det är så det blir ibland. Livet kommer emellan. Jag började med 10 PU's sedan 12/12 enarmsrodd med 24kg hantel. Därefter bidde det 8/8 enarmsrodd med en 24kg KB och en 8kg KB, alltså 32kg.

Avslutningsvis gjorde jag några fler PU's, 8+6, nåt sånt. Efter varje ryggövning gjorde jag 5 st "Leg Raises". Vilan emellan blev några minuter uppemot fem minuter om jag fixade något  med middagen. Som en bonus körde jag också lite Pinch Block med 12kg KB, ca 5-10s. är vad jag mäktar med. Out!




“Nothing is less productive than to make more efficient what should not be done at all.”
Peter Drucker


May the Fors Be with you


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts