Sticksåg, Träning & Boktipset

Glad måndag!

Då var det en helt ny veckan man har framför sig. Ny vecka, nya möjligheter.

Igår var jag och hämtade ut mitt paket från GardenStore(annons). En Bosch PST 650(annons)
sticksåg. Jag ska nu bara köpa ett par arbetsbockar på Byggmax och lite lister sedan är det bara att dra igång med Hangboard bygget.

På träningsfronten kan man säga att jag var ganska mör efter förra veckan. I helgen blev det en del promenader och gummibandsrehab. Jag har skyfflat om lite i programmeringen och lagt axlarna på måndagen och bröst på fredagen istället. Detta för att prioritera axlarna som är en svaghet hos mig. Dessutom är planen att, som sagt, köra mindre volym och möjligen mindre vikt denna vecka. En generell observation från förra veckan var också att benen fick sig en rejäl dos i och med att de var involverade i tre av veckans dagar. Det
jag ska testa i denna vecka är att gå ut lite lugnare med benen och avsluta lite tyngre. Får se hur det urartar.

Boktipset för denna vecka är "Din väg till Mindfullness"(annons) av Mark Williams och Danny

Penman. Svår att hitta som fysisk bok men lätt att ladda ner till Ipad eller annan device. Mycket konstruktiv och detaljerad bok om Mindfullness. Många bra guidade meditationer och faktiskt ett helt program på åtta veckor. Jag har själv blivit hjälpt av Mindfullness många gånger i stressiga situationer och jag kan starkt rekommendera att ge det ett försök. Det är inget hokus-pokus utan bara en enkelt(alltså inte lätt utan okomplicerat) upplägg för att få det lite lugnare inne i skallen.

That's all she wrote, folks!

May the Fors be with you!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Renassaince Periodization

 Well folks! I've turned a new leaf. I am now an omnivore and a body builder. Today I started the first week of a Mesocycle(a period of ...

Popular Posts